Vindecare haitiană prin extracţie
Pacheţelele kongo sunt o metodă
haitiană de extracţie. Ele arată similar cu punguţele
mojo, dar sunt mult mai decorate şi conţin ierburi
medicinale împachetate strâns, amestecate într-un mod special,
menit să le facă pe plac spiritelor.
Conţinutul de ierburi este un secret bine păstrat (deşi
variază în funcţie de cel care creează pachetul), dar este
posibil să vă faceţi propriul pacheţel, folosind plante care
cresc local, de îndată ce înţelegeţi principiile spiritelor
plantelor ce se aplică în această unealtă de vindecare.
Secretul este că fiecare pacheţel conţine, în egală măsură,
plante care sunt (1) vindecătoare pentru pacient şi (2)
atrăgătoare pentru intruziunea spirituală. Cum pacheţelul este
folosit asupra pacientului, energiile intruzive sunt atrase în
el, în timp ce pacientul este calmat de către plantele
vindecătoare. În culturile vestice, ierburile liniştitoare şi
purificatoare pentru pacient pot include următoarele
plante:
·
Muşeţel
|
·
Roiniţă
|
·
Petale de filimică
|
·
Pătrunjel
|
·
Dafin
|
·
Rozmarin
|
·
Cedru
|
·
Schinel
|
·
Isop
|
·
Valeriană
|
·
Hamei
|
·
Verbină
|
·
Lavandă
|
|
Ierburile atrăgătoare pentru spirite tind să fie fierbinţi,
condimentate:
·
Scorţişoară
|
·
Usturoi
|
·
Cuişoare
|
·
Ghimbir
|
·
Coriandru
|
·
Păducel
|
·
Damiană
|
·
Muştar
|
·
Cactus
|
·
Paprika
|
·
Ardei iute
|
·
Piper
|
·
Smochin
|
·
Pelin
|
Se face o selecţie (nu este necesar să fie folosite toate,
acestea fiind o cauză a varietăţii combinaţiilor din pacheţele),
iar ierburile sunt amestecate cu rom şi agua florida (apă de
flori) şi lăsate la uscat. O cantitae din acest amestec, cam cât
o portocală, este pusă în şifon şi legată ca o punguţă. În jurul
ei se mai pune un strat de mătase sau satin, folosind culori şi
decoraţiuni precum paiete, pene, scoici, mărgele, etc. – ce
reflectă calităţile şi preferinţele unor spirite protectoare
specifice, pentru a energiza pachetul cu ashe (putere)
de la aceste spirite. Culorile folosite corespund calităţilor
arhetipale cu care suntem familiarizaţi (Capitolul I despre
punguţele mojo), astfel roşu este pentru Ogoun
– spiritul războinic al cărui dar special este puterea, iar
verdele este pentru Gran Bwa, spiritul vindecător al
naturii.
În Haiti, pacheţelele se fac întotdeauna noaptea, de obicei
pe lună plină, şi sunt dedicate lui Simbi Makaya, spiritul magiei
transformaţionale. Ele sunt folosite în vindecare fiind trecute
peste corpul pacientului, încet, de la cap spre picioare, de
şapte ori. Cu fiecare trecere, pachetul se face din ce în ce mai
greu, pe măsură ce ierburile absorb energiile intruzive, în timp
ce transferă vindecare către pacient. La sfârşitul procedurii,
pachetul este pus pe altar, care este o poartă dintre lumi şi
care va descărca energia intruzivă înapoi în universul
spiritual.
Folosit astfel, puterea pachetului durează şapte ani şi
este la fel de eficientă în condiţiile unui oraş modern, precum
în zonele rurale din Haiti. Deirdre, o terapeută din Londra care
a făcut un pacheţel vindecător într-unul din workshopurile
noastre, a scris mai târziu: „Astăzi am avut o sesiune uimitoare
folosind pachetul! Are calităţi variate şi puternice – limpezeşte
şi linişteşte. Clienţii mei au înţeles şi ei asta şi îi remarcă
puterile.”
Sursa: Shaman - Spiritul Plantelor: Căile Străvechi
de vindecare a Sufletului,
Autori: Ross
Heaven & Howard G. Charing, Editua Elena Francisc
Publishing, Bucureşti, 2007, pag. 122
Va urma
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu